Pieni analyysi, johdanto

  • Taiteen ja taidepalvelujen ostaminen on mystifioitua ja käytännössä vaikeaa. Esimerkki erään Helsinkiläisen taidegallerian sivuilta: Mikäli galleriassa vieraillessa (Vaatii galleriakäynnin, ei onnistu esimerkiksi kotoa) ja materiaaliin tutustuessa (Oletetaan, että ostaja ymmärtää mitä tällä epämääräisellä materiaaliviittauksella tarkoitetaan) löytyy kiinnostava teos(ostaja jätetään yksin), gallerian henkilökunta selvittää sen saatavuuden(kuulostaa pelottavalta, jos uskaltaisikin ostaa, niin taidebyrokratia kaataa), hinnan(luultavasti liian korkea) ja muut tarpeelliset yksityiskohdat(jotta lause olisi mahdollisimman hankala). Kun hankintapäätös on tehty, laaditaan teoksesta ostosopimus(byrokratiaa) ja sovitaan ajankohdasta jolloin teos on noudettavissa galleriasta. (aikataulujen hankaluus)” Tähän verrattuna San Franciscolaisen Hijinks gallerian postimyynti on aika kätevää: http://shop.galleryhijinks.com/


Mainokset

Tietoja Riikka

taidekasvattaja ja museopedagogi.
Kategoria(t): California Avainsana(t): , , , . Lisää kestolinkki kirjanmerkkeihisi.

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s